Jak zapojit dvojjazyčné asistenty pedagoga do výuky? Prakticky a jednoduše v metodických videích METY

Profese dvojjazyčného asistenta pedagoga je čím dál více potřebnější a žádanější. Pro mnohé školy, jejich vedení a učitele je však stále novinkou. V projektu Dvojjazyční asistenti do škol jsme pro vás připravili dvě užitečná metodická videa, která vám pomohou při ustavení této pozice ve vaší škole a pro ujasnění náplně práce, role a kompetencí dvojjazyčného asistenta pedagoga.

Z pohledu učitelek, které dlouhodobě spolupracují s asistentkami pedagoga, i z pohledu zkušených dvojjazyčných asistentek, představujeme konkrétní příklady a praktické návody, jak spolupracovat s asistentem při přípravě na hodinu i v samotné výuce, či při komunikaci s rodiči. Dozvíte se, jak se podařilo úspěšně nastavit spolupráci na ZŠ Jižní IV. v Praze. O tom, jak a proč začali, co doporučují a čeho se naopak vyvarovat, hovoří v jednom z videí ředitel školy a jeho zástupce, který je zároveň koordinátorem inkluze.

Více o vzdělávacích aktivitách pro budoucí dvojjazyčné asistenty pedagoga a podpoře školám najdete v článku, který shrnuje právě ukončený úspěšný projekt. Ve školním roce 2019/2020 plánujeme pokračovat. V případě zájmu kontaktujte koordinátorku projektu Hanu Víznerovou na e-mailu viznerova@meta-ops.cz a sledujte naše webové stránky s aktuální nabídkou vzdělávání. Více k metodické podpoře a kontakty na odbornou pracovnici pro MŠ Kristýnu Chmelíkovou a pro ZŠ Janu Vávrovou najdete na portálu Inkluzivní škola.cz.

Pro mateřské školy

 

Pro základní školy

 

Připravila: Hana Víznerová

Projekt Dvojjazyční asistenti do škol (reg. č. CZ.07.4.68/0.0/0.0/17_058/0000806) je financován Evropskou unií v rámci Operačního programu Praha - pól růstu ČR.

 

OPPPR Prague