Metody ve výuce žáků s odlišným mateřským jazykem I. v ZŠ a SŠ

Na základě vlastního zážitku, zkušenosti a reflexe se seznámíte s principy práce s žáky s odlišným mateřským jazykem ve výuce. Seznámíte se s metodami využitelnými při vzdělávání žáků s OMJ na základních i středních školách.

Datum: 
14. března 2019, 9:00 - 16:00
Místo: 
PRAHA – konkrétní místo upřesníme
Lektoruje: 
Mgr. Michaela Jiroutová, MgA. Hana Mlynářová
Rozsah: 
8 vyučovacích hodin
Cena: 
zdarma
* seminář je určen pouze zájemcům vykonávajícím svou činnost na území hl. m. Prahy

CÍL SEMINÁŘE
Účastníci se na základě vlastní zkušenosti a reflexe seznamují s principy práce s žáky s odlišným mateřským jazykem ve výuce a s metodami využitelnými při jejich vzdělávání.

OBSAH

  • Vymezení přístupu ke vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ).
  • Pojmenování základních principů práce s žáky s OMJ.
  • Metody podporující žáky s OMJ při výuce v běžné třídě ZŠ a SŠ.
  • Ukázky výukových materiálů.
  • Plány podpory (PLPP, IVP).
  • Sdílení praxe.
  • Výměna zkušeností.

PRO KOHO JE SEMINÁŘ URČEN
Pro pedagogické pracovníky a všechny, kteří se zabývající se vzděláváním žáků s odlišným mateřským jazykem.

AKREDITACE
Seminář je akreditovaný MŠMT (č.j.: MSMT- 25893/2018-1-758). Účastníci obdrží po jeho absolvování v plné délce certifikát.

Maximální počet účastníků: 20

Kontaktujte nás pro více informací

vzdelavani@meta-ops.cz
222 521 446, 773 609 395

Reference: 

„Kurz byl veden velmi erudovaně, prakticky a účastníci z naší školy si z něj odnesli nemálo inspirativních poznatků a námětů pro vlastní výuku. Oceňujeme především konkrétní principy práce s žáky s odlišným mateřským jazykem, které však lze velmi dobře využít také v práci s žáky obecně. Též úroveň komunikace pracovníků META, o. p. s., je příkladná. Organizaci META lze pro další vzdělávání pedagogických pracovníků jednoznačně doporučit. Využíváme také materiály volně dostupné na www.inkluzivniskola.cz."

Lektorky: Michaela Jiroutová a Blanka Blažková
„Seminář se mi líbil a určitě něco využiji v praxi. Přínosem jsou jistě ukázky možností práce v hodině. Např. jak zadávat skupinovou práci. Sympatická děvčata, super výkon. Přijeďte zase.“
„I když to bylo „našlapaný“, tak bezva. Obě lektorky jsou do problému zapálený, hoří, tudíž se jim podařilo podpálit i nás. 1 **** Díky moc.“
„Výborný, skvělý, akční!“
„Dozvěděla jsem se řadu zajímavých tipů, Seminář mi vyhovoval, zejména střídání teorie a aktivizačních činností. Velmi profesionální a dokonale připravený.“
„Bylo to především praktické, příklady metod, skupinová práce apod. Lektorky byly vstřícné, milé, prakticky zaměřené.“
„Obě lektorky byly úžasné s neuvěřitelnou spoustou energie. Vydržte, je to super!“

Lektorky: Tereza Vágnerová a Hana Mlynářová
„Celý seminář pro mě byl velice pozitivním zážitkem a lektorky hodnotím na výbornou.“
„Dozvěděla jsem se mnoho užitečných informací. Obzvlášť přínosná pro mě byla část o legislativě a navrhované aktivity.“

 

Projekt Inkluze pro každého (reg. č. CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000351) je spolufinancovaný Evropskou unií.

logo